Cara Pelik Dapat Duit


Salam klik buat pembaca....(panjang je noktah tu macam ramai je pembaca)
Semakin hari dunia semakin moden, zaman dulu-dulu nenek moyang saya buat duit dengan bercucuk tanam, tangkap ikan kat laut, buat rumah, dan sebagainya. Tapi sekarang? Sangat pelik kalau nenek moyang saya tahu sekarang ni cara buat duit hanya dihujung jari iaitu dengan internet.Klik-klik je bulan-bulan dapat duit.



Pernahkah anda dengar berita pasal orang jadi jutawan sebab jual peta Malaysia? Pelik bukan? Jual peta pun boleh jadi kaya. Sape yang tak kenal dengan Doktor Irfan Khairi (jutawan internet Malaysia). Beliau menjadi jutawan semasa umur 20-an lagi.Bestnya.... ni buat saya jealous ni.



Ada satu lagi cara pelik dapat duit. Duduk kat rumah menghadap laptop pastu tiap-tiap bulan dapat cek. Anda tahu macam mana? Mestilah anda tahu kan? Kalau anda tahu pun tak pe, saya nak bagitahu kat sape-sape yang tak tahu.Jawapannya menulis blog. Bagi sape-sape yang baru tahu mesti pelik kan? Tulis blog pun dapat duit. Pelik tapi benar ni.... Anda mungkin kenal dengan penulis blog paling popular di Malaysia ni. Siapa lagi kalau bukan Hanis Zalikha si cantik molek. Baru-baru ni dengar cerita awek ni tersenarai Top 6 carian orang terbanyak di Google Malaysia. Fuuyoooo!!!!! Famousnya dia.



Buat duit dengan YouTube,
Pernahkah anda tengok video yang mengelikan hati kat YouTube? Kalau ya jawapan anda, anda mungkin kenal dengan nama moi moi palaboy. Siapakah dia? Dia antara orang kaya yang pelik. Kenapa? Yelah tak pelik apanya duduk depan laptop pastu buka wabcam dan rakam video lagu popular versi moi moi palaboy. Penyanyi yang sebenar bukan dia pun. Buat gerak mulut je. Dahlah muka seposen. Tengok pun geram. Kalau dia ni ada dekat saya dah lama saya tumbuk...hahahaha....



Berikut adalah senarai link program pengiklanan yang boleh diikuti oleh blogger:

4 comments.. read them below or add one

Myvitrd Myvitrd 4 Mac 2011 8:52 PG
WAH.. tak lama lagi boleh kayalah ni...