15 Dis 2010

Peristiwa Ajaib Yang Mengubah Dunia


PARA PEMIMPIN YANG MENINGGALKAN SOLAT
Diriwayatkan oleh Imam Ahmad di dalam Musnadnya, yang bersumber dari Syadad Bin Aus, dari Nabi SAW; bahawa Baginda pernah bersabda:

"Akan datang sesudahku para pemimpin yang meninggalkan solat pada waktunya. Akan tetapi, hendaklah kamu melaksanankan solat tepat pada waktunya, dan jadikanlah solat kamu bersama sebagai solat sunat."


KELUARNYA API DARI BUMI HIJAZ
Diriwayatkan oleh Imam Bukhari di dalam kitab Sahihnya, yang bersumberkan dari Abu Hurairah Radhiyallahu'Anhu; bahawa Rasulullah SAW bersabda:

"Tidak akan terjadi kiamat, sebelum keluarnya api dari bumi Hijaz, hingga sampai menerangi leher-leher unta di Basrah."


SERBUAN MUSUH ISLAM TERHADAP KAUM MUSLIMIN
Diriwayatkan oleh Abu Daud di dalam Sunannya, yang bersumberkan dari Tsauban, ia berkata; Rasulullah SAW telah bersabda:

"Hampir sahaja bangsa-bangsa lain akan datang merebutkan kamu, laksana hidangan yang diserbu pada nampannya. Lalu ada sahabat yang bertanya: Tergolong sedikitkah jumlah kami saat itu wahai Rasulullah? Baginda menjawab: Bahkan saat itu kamu sangat banyak, akan tetapi laksana buih yang dibawa arus. Sungguh Allah akan mencabut dari dari dalam dada musuh-musuh Islam rasa segan kepada kamu, dan sungguh Allah akan melemparkan ke dalam hati kamu wahan. Ada sahabat yang bertanya lagi: Wahai Rasulullah, apa itu wahan? Baginda menjawab: Cinta dunia dan benci kematian."


LAHIRNYA PARA PEMIMPIN YANG FASIK
Diriwayatkan oleh Imam At-Tabrani di dalam kitab Mu'jam Al-Kabir, yany bersumberkan dari Abu Hurairah Radhiyallahu 'Anhu, dimana ia berkata; Rasulullah bersabda:

"Kelak pada akhir zaman akan ada pemimpin-pemimpin yang aniaya, menteri-menteri yang fasik, hakim-hakim yang curang dan ulama-ulama yang pendusta. Barangsiapa di antara kamu nanti sempat menemui zaman ini, maka hendaklah ia tidak menjadi pegawai pajak, kakitangan kerajaan dan anggota polis untuk membantu keburukan yang telah mereka lakukan."


TANAH ARAB AKAN MENGHIJAU DAN DIALIRI SUNGAI-SUNGAI
Diriwayatkan oleh Imam Ahmad di dalam Musnadnya, yang bersumber dari Abu Hurairah Radhiyallahu 'Anhu, ia berkata; bersabda Rasulullah SAW:

"Tidak terjadi kiamat, sebelum jazirah Arab kembali menjadi padang rumput dan dialiri oleh sungai-sungai."



ZAMAN DIMANA HALAL DAN HARAM DIANGGAP SAMA
Diriwayatkan oleh Imam An-Nasa'i di dalam Sunannya, yang bersumber dari Abu Hurairah Radhiyallahu 'Anhu. ia berkata; telah bersabda Rasulullah SAW:

"Akan datang kepada manusia suatu masa, dimana kala itu seseorang tidak lagi memperdulikan dari mana ia memperolehi hartanya, apakah dari yang halal atau haram."

2 ulasan:

Cikgu Fikri berkata...

wah....
entry yg bagus...
banda yg baik harus disebar2kan :)

AMMAR YASIR berkata...

Betol tu..benda yang baik harus disebarkan untuk manfaat bersama