5 Mac 2011

Cerita Kreatif Aku Pasal Ben Ashaari



Dari dakwat pena Ben Ashaari sampai ke sini.



Ku teringat saat dahulu semasa baru lahir di alam blogging. Dia yang membimbingku, memberiku semangat, dorongan dan dan nasihat. Disaat mata pena ku tiada dakwat untuk mengeluarkan entri, dia yang memberi dakwat itu. Dakwat yang ku guna sehingga sekarang yang tidak pernah kering.



Dia pernah berpesan, blog harus hidup. Bagaimana untuk hidup? Aku tertanya-tanya lagi. Dia berpesan, hidupkan blog sekurang-kurangnya dengan 1 entri sehari. Ku guna pesanan itu sehingga ku berjaya mengeluarkan 10 entri sehari. Ku yakin dapat melakukannya kerana dia juga telah melakukannya. Kenapa tidak aku?



Ku masih mencari resepi kejayaan blogger tersohor Ben Ashaari kerana dia pernah berkata aku mungkin akan tersenyum lebar jika menemui resepi itu. Ku sedang menunggu saat itu dengan usaha berhari-hari. Pernah sekali diriku ini tidak tidur kerana asyik mencari resepi kejayaannya itu. Syukur Alhamdulillah aku telah berjaya menemui sedikit resepi itu. Cukuplah untuk penyediaan bahan asas santapan blog. Aku tidak akan berhenti disini sehingga santapan blog itu selesai masak. Aku harus mencari seberapa banyak lagi bahan-bahan resepi itu.



Ku mengharapkan setiap dakwat pena ku ini semanis dakwatmu itu. Dakwatmu sangat manis sehingga ramai semut-semut blog mengerumuni kemanisan itu. Seperti manisnya segmen ini, ku yakin sangat ramai semut-semut blog akan datang untuk menikmati santapanmu itu. Ku mengharap kau tidak akan berhenti menaburi kemanisan itu untuk semut-semut blog kerana diriku ini semut yang setia kepada kemanisanmu itu. Ku rela mati didalam kemanisanmu itu.

10 ulasan:

iLa VaNiLLa berkata...

ila pown join jugk ! ;)

http://vanillasynus.blogspot.com/2011/03/segmen-cerita-kreatif-ila-pasal-ben.html

Fyqa berkata...

singgah dri belog abg beng



http://fyqafullstop.blogspot.com/2011/03/cerita-kreatif-aku-pasal-ben-ashaari.html

;D

apisv2 berkata...

salam,
mengunjungi rakan2 blog CERITA KREATIF BEN ASHAARI ;)
dtg dr blog abg ben;D.

CERITA KREATIF AKU PASAL BEN ASHAARI

Encik Shino berkata...

salam singgah...

:)

Novelgurl berkata...

Salam singgah dri blog EN.BA =)

pRiNCe berkata...

"nice entry... :)
jom ktahui plbagai info mngnai dunia n akhirat di blog prince.... :)"

prince datang dari blog bro ben..:)

нαηιмQαtяυηηα∂α berkata...

Singgah sini =)

Jemput datang:
CERITA KREATIF AKU PASAL BEN ASHAARI

Warna Warni Kehidupan berkata...

wahh...sastera nya ayat2 ammar...bagus..

Fuuyooh berkata...

salam..lepak cni kejap..dtg dr blog abg ben.. salam perkenalan..

irzat adam berkata...

kreatif...
gud..

o_0 v