Gambar Mona Fendy

Mungkin ramai remaja zaman sekarang yang lupa dan tidak mengetahui langsung tentang pembunuhan kejam yang dilakukan oleh Mona Fendy pada tahun 1993.
MOMO copy
Tertuduh yang membunuh Datuk Mazlan
1mona
Ceritanya bermula apabila berita kehilangan ADUN Batu Talam, Allahyarham Datuk Mazlan Idris pada Julai 1993.
23122009(004)
Akhirnya kisah ini terbongkar apabila Mona Fendy didapati bersalah membunuh Datuk Mazlan sewaktu upacara mandi bunga di rumah yang tidak bernombor di Raub Pahang.
fandey2
Kepala mangsa ditetak sebanyak 3 kali sehingga putus dan anggota badan mangsa dipotong kepada 18 bahagian.
Mona_Fandey
Mayat mangsa ditanam didalam lubang sedalam 1.8 meter di Raub Pahang.
scan1k copy
Juraimi-Pembantu Mona Fendy
scan0016w[1]
Wajah tenang semasa dibawa untuk perbicaraan
Seram gila bila dengar cerita kawan Ammar yang pernah pergi kat rumah pembunuhan yang dilakukan oleh Mona Fendy ni.
Dari tanah kita dijadikan dan kepada tanah kita dikembalikan. Akhirnya Mona Fendy dan 2 lagi suspek dihukum gantung sampai mati pada subuh 2 November 2001.
Semoga arwah ketiga-tiga suspek ini tergolong dalam kalangan orang yang beriman. Hanya Allah sahaja yang dapat menghukum kesalahan manusia. Berharap supaya mereka sempat insaf atas dosa yang dilakukan selama hidup di dunia ini.


KLIK SINI untuk tengok Mona Fendy menyanyi.


Nota kaki: Mona Fendy dahulu sebenarnya artis.

{ 15 comments.. read them below or add one }

Cik Ila Cik Ila 19 Mac 2011 6:00 PTG
mase kcik2 femes psl mona fendy ni.asal bukak tv je,kes mona fendy.nak tgk cite doraemon pn xdpt.hahaha
Azmira Yusoff Azmira Yusoff 19 Mac 2011 6:05 PTG
time sy umur 3thn lahh ..

orng kata seram umah tuh ..
syufaa syufaa 19 Mac 2011 6:14 PTG
ouhh..huhu..time die kne gantung tu syufa bru umo 11thn..!!! huwaa..
Awan Biru Awan Biru 19 Mac 2011 6:47 PTG
Dah buat salah pun masih boleh senyum lebar. Sadis sadis. Dahlah dibunuh, dipotong lagi mangsa tu.
dina darwina dina darwina 19 Mac 2011 8:06 PTG
cikgu dina ade citer sal mona fendy ne..rupa2nyerw ne mona fendy..gud info..thanks tauw
Siti Nur Amirah Siti Nur Amirah 19 Mac 2011 8:07 PTG
antara yg lg pelik tiap kali dia nak g perbicaraan mst nk pki cntek2..stylo tuu..-_-"
NOOR FATIN NOOR FATIN 19 Mac 2011 8:53 PTG
umur sy 4 tahun msa ni.. ingt lagi kisah ni.. huhu..
NOOR FATIN NOOR FATIN 19 Mac 2011 8:53 PTG
umur sy 4 tahun msa ni.. ingt lagi kisah ni.. huhu..
NOOR FATIN NOOR FATIN 19 Mac 2011 8:54 PTG
umur sy 4 tahun msa ni.. ingt lagi kisah ni.. huhu..
penyisir rambut penyisir rambut 19 Mac 2011 9:17 PTG
arghhhhhh!!
nape la terbukak belog ni...
teros seram..
meremang bulu roma kot...
Princess Nur Princess Nur 19 Mac 2011 10:30 PTG
sejahat2 dan sekeji2 manusia yang pernah akak jumpa > dia nilah!
nhaz hafek nhaz hafek 20 Mac 2011 10:59 PG
mse kjadian sy bru 5 taun. tp tataw la npe sy bleh ingat arwah smpai skg..myb sbb sy slalu bce n tgk bite2 psl dye dlu..rse ingin tau 2 myebabkan sy bce sume kisah pbunuhan dye wlupun ngeri..
Cik Ct Cik Ct 15 Ogos 2011 12:15 PTG
ishh.. mmg seram laa kalo dgr nma mona fendi nie dlu.. die pernah kne gnatung tp x mati kn??.. ade ilmu itam skit die nie.. n akhir nyer mati gak.. tu laa.. Allah lbey berkuasa ke atas setiap makhluk nyer.. SubahanAllah~
Tanpa NamaTanpa Nama 15 Februari 2012 11:50 PTG
TENGOK MUKE PN DAH MCM SCARY THE MOVIE JE..HEEE
Tanpa NamaTanpa Nama 15 Februari 2012 11:51 PTG
TENGOK MUKE PN DAH MCM SCARY THE MOVIE JE..HEEE