18 Mac 2011

Resepi Nasi Goreng Bujang

Malam ni tetiba je rasa macam nak masak sendiri sebab perut dah lapar ni. Nak keluar makan kat luar malas dah. Akhirnya Ammar dan roomate buat keputusan nak masak sendiri. Bahan-bahan tak berapa nak ada tapi cuba jugak masak sebab semangat memasak tengah membara-bara. Jom kita masak nasi goreng malam ni.



Bahan-bahan:
Nasi putih
5 ketul ayam tak habis makan tengah hari tadi
Sos cili
Kuah masak merah sisa makan tengah hari tadi
Telur ayam 2 biji



Cara membuatnya:
Panaskan minyak dan masukkan semua bahan diatas tadi dan gaul. Masak dan hidang. Sangat mudah dan sedap. Boleh dicuba seisi keluarga.



Jom kita layan gambar kat bawah ni dari mula masak sampai akhir.

Photo0002
Ammar dan Megat


Photo0003
Aksi manja bersama Megat


Photo0004
Penambah perisa


Photo0340
Proses membuat nasi goreng


Photo0342
Chef Najmi menumis bahan-bahan


Photo0343
Tukar syif kepada Master Chef

Photo0344
Master Chef(Safuan) yang over


Photo0345
Aksi manja Chef Najmi


Photo0341
Nasi putih digaulkan bersama daging ayam


Photo0348
Wonder Pet. Apa yang penting kerjasama


Photo0349
Gaulkan nasi tu


Photo0350
Gaul beregu negara


Photo0353
Jom makan


Photo0354
Ayunya Chef Najmi tu. Bhahaha


Photo0355
Aksi santai 2 orang Chef


Photo0356
Makan berjamaah


Photo0358
Sedap jugak nasi goreng ni


Photo0359
Peace!!!!


Photo0360
Sedapnya



Nota kaki: Masak nasi goreng tak letak bawang.

14 ulasan:

kuKu berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
kuKu berkata...

tersilap tadi..huhu..

bujang2 duk main masak2..;)

Cik Ila berkata...

org kate,lelaki masak lagi sedap dr pmpuan...tul ke?hehe

AMMAR YASIR berkata...

@kuKuJom tolong Ammar masak

AMMAR YASIR berkata...

@Cik Ila Kalau nak tahu betul ke tak datang ar sini rasa nasi goreng Ammar ni

MiSs F.A berkata...

perghhh...mintak sket nasi goreng tu ammar..hehe

AMMAR YASIR berkata...

@MiSs F.A nak datang ar sini

manueng berkata...

nasi bujang pun layan ape...hehe;)

Awan Biru berkata...

Boleh tahan jugak.
Simple tapi yang penting tak membazir dan perut kenyang.

Tanpa Nama berkata...

wah meriahhnya makanan koranggg nasi gorng ala ala bujang
ketuk ketuk ramadan bersama budak2 bujang

lilyaya berkata...

nmpk dlm pinggan mcm megi goreng ja td..hehee..
dok masak nasi goreng rupanya..mesti sedapp kn..^_^

Mummy berkata...

kreatif nyer korang..masak atas kerusi jer..sibbaik kerusi tuh tak cair...apa2pun memang best wat nasi goreng macam tuh..mudah dan senang disediakan...

Wawa Zolkepli berkata...

so funny.

lonely boys(AM) berkata...

nasik goreng barai malas nmenye 2.,ak dluw pon g2 ler gak mse dok rumh bujng ngn kwan2..huhuhu..memey meriah...xsedap pon jd sedapp..