5 Apr 2011

Harta Benda Sebagai Lesen Untuk Maksiat

skyline

Assalamualaikum dan selamat petang semua. Kali ni Ammar nk bercerita pasal lesen untuk maksiat. Buat maksiat pun ada lesen jugak ke? Ada sape-sape yang bersetuju dengan tajuk Ammar yang kat atas tu? Memang betul pun kan? Ramai budak-budak atau remaja-remaja kat luar tu bila berharta sikit mulalah nak menunjuk-nunjuk dan gunakan harta tu untuk peralatkan perempuan kan?

 

Sebagai contoh Ammar ambik dari kolej Ammar sendiri dah lah. Seorang lelaki yang berharta dan anak orang berada senang-senang je guna kemewahan untuk pikat perempuan. Lepas dapat pikat perempuan tu mulalah ajak perempuan tu keluar pergi jalan-jalan kesana-kemari.

 

Bila berdua-duaan kan tahu-tahu jelah, mulalah syaitan join sekali dan terjadilah maksiat dan zina. Ammar memang menyampah dengan lelaki yang macam ni, guna kemewahan untuk dijadikan lesen maksiat. Yang paling geramnya muka lelaki tu tak lah hensem sangat pun, macam muka pecah rumah je pun tapi bila dan berharta sikit ramailah perempuan yang gedik-gedik untuk dekat. Bukan salah lelaki dalam hal ni, dua-dua salah dalam hal ni.

 

Nota kaki: Cerita ini betul-betul terjadi.

6 ulasan:

MiSzy DiaN berkata...

setuju..
ada org mcm tu..
and bnda ni terjadi kt tmpt saya blajar juga :)

MoHd AzAhArI bIn MoHd YaSSiN berkata...

haa, betol sgt la tu..majoritinye cmtu la..mcm kwn sye gak, die baik sgt ngan sume org tp sama gak gunakan kmewahan utk pikat pompuan..bile dh bdua2an tu haa dihasut setan la jdinya..tp x tau ar klu kite sndri yg bharta..smaada kite juga wat cmtu tau x..

AMMAR YASIR berkata...

@MiSzy DiaN Sama lah dekat kolej Ammar

AMMAR YASIR berkata...

@MoHd AzAhArI bIn MoHd YaSSiN Mintak dijauhkanlah jadi macam tu

Awan Biru berkata...

Yang penting, marilah kita kuatkan azam untuk menjauhkan perkara sedemikian berlaku kepada kita kelak. Amin.

aNis sHazLiN berkata...

setuju sgt...