Jutaan Dosa Menjadi Blogger Jika…..

Zaharuddin.net
Selamat pagi semua pembaca. Tadi lepas solat subuh terus Ammar online dan cari berita-berita terbaru yang hangat. Akhirnya Ammar jumpa satu status di Facebook yang sangat ,menarik dan sepatutnya dikongsi bersama. Status Facebook dari Ustaz Zaharuddin cukup memotivasikan Ammar di pagi yang indah ini. Nak baca dengan lebih jelas klik gambar kat atas tu.


Mungkin ramai yang menganggap jadi blogger ni mudah, senang dan tak ada apa-apa kesan atas penulisan. Tanggapan itu silap sebenarnya, blogging ada banyak cabaran dan banyak kesan. Jika blogger salah menyampaikan info dan info itu disebarkan oleh orang lain secara langsung blogger itulah yang mendapat dosa dan dosa itu boleh menjadi jutaan jika info itu semakin banyak disebar.



Siapa kata jadi blogger ni senang? Ammar tak sokong kalau ada orang kata jadi blogger ni senang sebab Ammar sendiri pun pernah kena kritik bila tulis blog ni. Kalau ikutkan blog Ammar ni bukan blog info sangat tapi tetap kena kritik. Kritikan itu sebenarnya yang membina dan boleh memotivasikan kita sebenarnya. Jadi, untuk mengelak dari melakukan dosa melalui blog jagalah penulisan anda. Silap tulis dosa dapat. Blogging ni kita patut ibaratkan seperti berjalan di jalan yang penuh duri dan untuk mengelakkan dari terkena duri tu kita haruslah berhati-hati semasa berjalan.


5 comments.. read them below or add one

nabila_alia nabila_alia 12 April 2011 8:05 PG
ouh.terima kasih ingatkan =)
NisaAdnan NisaAdnan 12 April 2011 9:58 PG
thanks amar igtkn ktrg ^^
Awan Biru Awan Biru 12 April 2011 2:00 PTG
Dan untuk berblogging dengan betul, kita perlulah betulkan diri kita dahulu. Betul tak?
eddy eddy 12 April 2011 4:39 PTG
naya la blog aku...sb blog aku bnyk info :(
lylaROCKprincess lylaROCKprincess 12 April 2011 6:25 PTG
seorang blogger seharusnya jujur dalam menyampaikan info dlm blog...
jgn hanya inginkan trafik dan populariti sahaja...