Anak Melayu Pertama Menjadi Pensyarah Di Universiti Oxford (Lepasan Sistem Pondok)

Aku hairan dan pelik lah dengan masyarakat Melayu sekarang ni. Suka sangat pandang serong kat Sistem Pendidikan Tradisional iaitu Pondok. Ada yang kata belajar kat Pondok ni gelap masa depan untuk dapat kerja bagus. Kalau belajar kat Universiti dan Kolej ada masa depan yang cerah untuk dapat kerja ke? Berapa ramai pelajar lepasan Universiti yang menganggur? Ramai kan? Siapa yang suka sangat kata belajar Pondok takde masa depan? Mai sini tengok video ni.

{ 10 comments.. read them below or add one }

BloggerComel BloggerComel 30 Mei 2011 9:27 PTG
salute r beliau.. membanggakan negara dan bangsa...
dreamygirl dreamygirl 30 Mei 2011 9:41 PTG
Alhamdulillah..hebatnye..umat Islam boleh -)
Amalina Amalina 30 Mei 2011 9:55 PTG
Saya berasa bangga dgn pencapaian beliau :)
titan titan 30 Mei 2011 11:00 PTG
wah, hebat. sangat hebat!
S..U..D..@..I..S S..U..D..@..I..S 31 Mei 2011 6:20 PG
sapa2 yang kata ngaji skolah pondok x kemana tu harap tengoklah video ni ....rezeki Allah yg tentukan
thniah Dr Afifi diatas pengorbanan dan kejayaan hebat dr.
feyus feyus 31 Mei 2011 12:41 PTG
Alhamdulillah dan tahniah. semoga anak melayu terus berjaya,:)
Berkenaan blog hina Islam, Bloggers sila baca ini....