17 Jun 2011

Jangan Mengharapkan Hasil Yang Maksima Dengan Usaha Yang Minima

kunci_sukses_usaha

Aku sentiasa berusaha untuk tingkatkan kemajuan blog aku. Aku mula terfikir kenapa aku tidak menjadi seperti blogger femes seperti Ben Ashaari, Cik Epal, Hanis Zalikha, Eqbal Zack dan seangkatan dengannya. Aku mula mencari sebab kenapa dia boleh maju ke depan jauh meninggalkan blogger lain yang lebih lama darinya.

 

Aku mula menemui kunci segala persoalan aku itu. Kunci segala itu adalah “Jangan mengharapkan hasil yang maksima dengan usaha yang minima”. Kata-kata itu yang aku patut pegan untuk aku terus maju ke hadapan seperti blogger lain.

 

Aku akui usaha aku untuk maju sedikit sahaja jika mahu dibandingkan dengan blogger lain. Sehari aku hanya menulis entri sebanyak 2-3 je. Jauh kalau nak dibandingkan dengan Ben Ashaari berbelas-belas entri sehari. Aku perlu tingkatkan usaha aku untuk lebih naju kehadapan lagi. Aku berpegan dengan kata-kata seperti tajuk entri ini.

5 ulasan:

Freaky berkata...

wah begitu bersemangat.. happy blogging

syrupmasin berkata...

waa..bagus2 tulis entry banyak2 :)

Ujang9897 berkata...

pegangan yg bagus..,

permulaan mmg kena mcm ni..byk entri untuk perkenalkan yg kita ada blog..=)

saya bukan tomato berkata...

yuppp betol .. kena usaha lebih kan .. keep blogging ! ^^

Cikgu Fikri berkata...

wah...
terbaek...
aku dh tgk peningkatan ko..
dari mula aku kenal blog ko dulu, smpai sekarang..
aku percaya dgn azam ko!
thumbs up! :)