13 Jun 2011

SULTAN BRUNEI MILIKI 7000 KERETA MEWAH | VIDEO KOLEKSI KERETA MEWAH SULTAN BRUNEI

sultan-brunei1

Tahukah anda Sultan Brunei adalah antara Raja yang terkaya di dunia ini? Baginda memiliki 7000 koleksi kereta mewah pelbagai jenama antaranya ialah Ferrari, Lamborgini, Mercedes, Bentleys, Rolls Royces dan BMW.

 

Berdasarkan laporan yang dibuat oleh dailymail pada 30 Jun 2010 Sultan Brunei mempunyai 604 Rolls Royces, 574 Mercedes-Benzes, 452 Ferraris, 382 Bentleys, 209 BMWs, 179 Jaguars, 134 Koenigseggs, 21 Lamborghinis, 11 Aston Martins, dan 1 SSC dalam koleksinya. Ini hanya sebahagian belum cukup 7000.

 

Tahukah anda bahawa Sultan Brunei sebenarnya bukanlah kaya? Betul, Sultan Brunei tidak kaya tetapi terlalu kaya kerana kesemua 7000 kereta mewah Baginda dengan anggaran nilai $5,000,000,000 atau $5 Billion. Itu hanya sekadar kereta tidak termasuk dengan kekayaan lain lagi kan? Rumah? Istana? Tidak terkira kekayaan Sultan Brunei ini.

 

 

Berikut antara koleksi kereta mewah Sultan Brunei:

brunei2

 

LF08_r144_01

 

car

 

sultan-brunei-riches13

 

bugatti_veyron_sultan_brunei

 

Rolls-Royce-President-Limousine-By-Jankel-(The-Wedding-Chariot)3

 

sultan-of-brunei-garage

 

400_F_19890617_S2CTPDtUAHrUbt3tbtb7GxlxLKYOtIcB

 

13

 

rr.bertone.3

 

 

VIDEO KOLEKSI KERETA MEWAH SULTAN BRUNEI

20 comments:

Isteri Encek Bard said...

giler kaya

cik aied said...

kaya...kaya...kaya,,,

dreamygirl said...

hai..apalah gunanye harta yang banyak..

Cikgu Fikri said...

pergh....
byk duit......

shindosai said...

derma la skit..

Najlaa 'Aqilah said...

tidak kaya tapi terlalu kaya. woaah

lia AKA milo said...

kaya!,kaya!,kaya!..kalau aku jadi anak menantu dia..ishishishish..
(pasan sudah).

Anonymous said...

kan bagus kalo dapat kontrak cuci kereta sultan pn dh ckup la..tlg la-

nazly said...

semua org d cpta tuhan adalah kaya, cuma btknyer berbeza......ada yg kaya dgn duit, budi bahasa, idea..mcm2 lh, yg pntg bersyukur....setiap yg kta ada hnya allah sje yg thu....amin

Anonymous said...

kene bayar zakat ni kalau tak start heheh

Anonymous said...

apa nak dibanggakan? apa ada pada harta & kereta yg banyak...bukan semua boleh pakai...bukan semua boleh dibawa ke kubur,... klu raja aku tu jual n buatkan rumah utk orang2 miskin kat brunei ni...ada jua yg dibawa mati kan>???????!!!!

Cairon Tew said...

Hahaha..cukup kaya...tapi klu bantu org2 meskin lg dipandang org..lg kaya pahala...hehehe

Cairon Tew said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

setahu aku lah.. di brunei mmg Tuanku bagi duit belanja semua rakyat miskin kt brunei.. brape tu kurang pasti.. tp dengar mmg byk.. tapi respect Tuanku kerana menggunakan hukum hudud di brunei..

Anonymous said...

Klau lah aku kaya, hari hari raya.. :)
semoga di berkati Allah dengan reziki melimpah ruah untuk menegakkan islam yg sbenar.. Alhamdulillah

Anonymous said...

Kita org sebagai rakyat brunei bangga dgn RAJA kita org,rmh di beri duit blanja di beri kepada org tua..kita org bangga jadi rakyat BRUNEI dan jadi rakyat Tuanku

Hafizah Fizah said...

sultan brunei adalah sultan yg pemurah bangga jadi rakyat brunei duit belanja,duir pencen duit bantuan semua dia derman kn untuk rakyat nya seorang raja yg bijaksana lgi dermawan

Amir Nasri said...

Dia kaya sbb byk menderma..

Amir Nasri said...

Dia kaya sbb byk menderma..

sifat said...

Saya miskin pon lokek tak tahu apa pasal . Kerana saya kerja sangat kuat atau tak caya reski datang dari Allah apa imsn tak kuat . Sampai sekarang maseh mancari supaya redha untok bersedekah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...