SULTAN BRUNEI MILIKI 7000 KERETA MEWAH | VIDEO KOLEKSI KERETA MEWAH SULTAN BRUNEI

sultan-brunei1
Tahukah anda Sultan Brunei adalah antara Raja yang terkaya di dunia ini? Baginda memiliki 7000 koleksi kereta mewah pelbagai jenama antaranya ialah Ferrari, Lamborgini, Mercedes, Bentleys, Rolls Royces dan BMW.

Berdasarkan laporan yang dibuat oleh dailymail pada 30 Jun 2010 Sultan Brunei mempunyai 604 Rolls Royces, 574 Mercedes-Benzes, 452 Ferraris, 382 Bentleys, 209 BMWs, 179 Jaguars, 134 Koenigseggs, 21 Lamborghinis, 11 Aston Martins, dan 1 SSC dalam koleksinya. Ini hanya sebahagian belum cukup 7000.

Tahukah anda bahawa Sultan Brunei sebenarnya bukanlah kaya? Betul, Sultan Brunei tidak kaya tetapi terlalu kaya kerana kesemua 7000 kereta mewah Baginda dengan anggaran nilai $5,000,000,000 atau $5 Billion. Itu hanya sekadar kereta tidak termasuk dengan kekayaan lain lagi kan? Rumah? Istana? Tidak terkira kekayaan Sultan Brunei ini.


Berikut antara koleksi kereta mewah Sultan Brunei:
brunei2

LF08_r144_01

car

sultan-brunei-riches13

bugatti_veyron_sultan_brunei

Rolls-Royce-President-Limousine-By-Jankel-(The-Wedding-Chariot)3

sultan-of-brunei-garage

400_F_19890617_S2CTPDtUAHrUbt3tbtb7GxlxLKYOtIcB

13

rr.bertone.3


VIDEO KOLEKSI KERETA MEWAH SULTAN BRUNEI

{ 20 comments.. read them below or add one }

dreamygirl dreamygirl 13 Jun 2011 1:06 PTG
hai..apalah gunanye harta yang banyak..
Najlaa 'Aqilah Najlaa 'Aqilah 15 Jun 2011 2:12 PTG
tidak kaya tapi terlalu kaya. woaah
lia AKA milo lia AKA milo 24 Jun 2011 10:43 PG
kaya!,kaya!,kaya!..kalau aku jadi anak menantu dia..ishishishish..
(pasan sudah).
Tanpa NamaTanpa Nama 15 Julai 2011 12:01 PG
kan bagus kalo dapat kontrak cuci kereta sultan pn dh ckup la..tlg la-
nazly nazly 29 Mei 2012 9:46 PG
semua org d cpta tuhan adalah kaya, cuma btknyer berbeza......ada yg kaya dgn duit, budi bahasa, idea..mcm2 lh, yg pntg bersyukur....setiap yg kta ada hnya allah sje yg thu....amin
Tanpa NamaTanpa Nama 2 Februari 2013 7:14 PTG
kene bayar zakat ni kalau tak start heheh
Tanpa NamaTanpa Nama 24 April 2013 12:09 PG
apa nak dibanggakan? apa ada pada harta & kereta yg banyak...bukan semua boleh pakai...bukan semua boleh dibawa ke kubur,... klu raja aku tu jual n buatkan rumah utk orang2 miskin kat brunei ni...ada jua yg dibawa mati kan>???????!!!!
Cairon Tew Cairon Tew 29 Julai 2013 12:27 PG
Hahaha..cukup kaya...tapi klu bantu org2 meskin lg dipandang org..lg kaya pahala...hehehe
Cairon Tew Cairon Tew 29 Julai 2013 12:27 PG
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa NamaTanpa Nama 25 September 2013 10:26 PTG
setahu aku lah.. di brunei mmg Tuanku bagi duit belanja semua rakyat miskin kt brunei.. brape tu kurang pasti.. tp dengar mmg byk.. tapi respect Tuanku kerana menggunakan hukum hudud di brunei..
Tanpa NamaTanpa Nama 25 September 2013 11:12 PTG
Klau lah aku kaya, hari hari raya.. :)
semoga di berkati Allah dengan reziki melimpah ruah untuk menegakkan islam yg sbenar.. Alhamdulillah
Tanpa NamaTanpa Nama 26 September 2013 7:58 PG
Kita org sebagai rakyat brunei bangga dgn RAJA kita org,rmh di beri duit blanja di beri kepada org tua..kita org bangga jadi rakyat BRUNEI dan jadi rakyat Tuanku
Hafizah Fizah Hafizah Fizah 26 September 2013 9:31 PG
sultan brunei adalah sultan yg pemurah bangga jadi rakyat brunei duit belanja,duir pencen duit bantuan semua dia derman kn untuk rakyat nya seorang raja yg bijaksana lgi dermawan
sifatsifat 29 September 2013 5:52 PTG
Saya miskin pon lokek tak tahu apa pasal . Kerana saya kerja sangat kuat atau tak caya reski datang dari Allah apa imsn tak kuat . Sampai sekarang maseh mancari supaya redha untok bersedekah