TERKINI

13 Jun 2011

SULTAN BRUNEI MILIKI 7000 KERETA MEWAH | VIDEO KOLEKSI KERETA MEWAH SULTAN BRUNEI

sultan-brunei1
Tahukah anda Sultan Brunei adalah antara Raja yang terkaya di dunia ini? Baginda memiliki 7000 koleksi kereta mewah pelbagai jenama antaranya ialah Ferrari, Lamborgini, Mercedes, Bentleys, Rolls Royces dan BMW.

Berdasarkan laporan yang dibuat oleh dailymail pada 30 Jun 2010 Sultan Brunei mempunyai 604 Rolls Royces, 574 Mercedes-Benzes, 452 Ferraris, 382 Bentleys, 209 BMWs, 179 Jaguars, 134 Koenigseggs, 21 Lamborghinis, 11 Aston Martins, dan 1 SSC dalam koleksinya. Ini hanya sebahagian belum cukup 7000.

Tahukah anda bahawa Sultan Brunei sebenarnya bukanlah kaya? Betul, Sultan Brunei tidak kaya tetapi terlalu kaya kerana kesemua 7000 kereta mewah Baginda dengan anggaran nilai $5,000,000,000 atau $5 Billion. Itu hanya sekadar kereta tidak termasuk dengan kekayaan lain lagi kan? Rumah? Istana? Tidak terkira kekayaan Sultan Brunei ini.


Berikut antara koleksi kereta mewah Sultan Brunei:
brunei2

LF08_r144_01

car

sultan-brunei-riches13

bugatti_veyron_sultan_brunei

Rolls-Royce-President-Limousine-By-Jankel-(The-Wedding-Chariot)3

sultan-of-brunei-garage

400_F_19890617_S2CTPDtUAHrUbt3tbtb7GxlxLKYOtIcB

13

rr.bertone.3


VIDEO KOLEKSI KERETA MEWAH SULTAN BRUNEI

20 ulasan:

Isteri Encek Bard berkata...

giler kaya

cik aied berkata...

kaya...kaya...kaya,,,

dreamygirl berkata...

hai..apalah gunanye harta yang banyak..

Cikgu Fikri berkata...

pergh....
byk duit......

shindosai berkata...

derma la skit..

Najlaa 'Aqilah berkata...

tidak kaya tapi terlalu kaya. woaah

lia AKA milo berkata...

kaya!,kaya!,kaya!..kalau aku jadi anak menantu dia..ishishishish..
(pasan sudah).

Tanpa Nama berkata...

kan bagus kalo dapat kontrak cuci kereta sultan pn dh ckup la..tlg la-

nazly berkata...

semua org d cpta tuhan adalah kaya, cuma btknyer berbeza......ada yg kaya dgn duit, budi bahasa, idea..mcm2 lh, yg pntg bersyukur....setiap yg kta ada hnya allah sje yg thu....amin

Tanpa Nama berkata...

kene bayar zakat ni kalau tak start heheh

Tanpa Nama berkata...

apa nak dibanggakan? apa ada pada harta & kereta yg banyak...bukan semua boleh pakai...bukan semua boleh dibawa ke kubur,... klu raja aku tu jual n buatkan rumah utk orang2 miskin kat brunei ni...ada jua yg dibawa mati kan>???????!!!!

Cairon Tew berkata...

Hahaha..cukup kaya...tapi klu bantu org2 meskin lg dipandang org..lg kaya pahala...hehehe

Cairon Tew berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama berkata...

setahu aku lah.. di brunei mmg Tuanku bagi duit belanja semua rakyat miskin kt brunei.. brape tu kurang pasti.. tp dengar mmg byk.. tapi respect Tuanku kerana menggunakan hukum hudud di brunei..

Tanpa Nama berkata...

Klau lah aku kaya, hari hari raya.. :)
semoga di berkati Allah dengan reziki melimpah ruah untuk menegakkan islam yg sbenar.. Alhamdulillah

Tanpa Nama berkata...

Kita org sebagai rakyat brunei bangga dgn RAJA kita org,rmh di beri duit blanja di beri kepada org tua..kita org bangga jadi rakyat BRUNEI dan jadi rakyat Tuanku

Hafizah Fizah berkata...

sultan brunei adalah sultan yg pemurah bangga jadi rakyat brunei duit belanja,duir pencen duit bantuan semua dia derman kn untuk rakyat nya seorang raja yg bijaksana lgi dermawan

Amir Nasri berkata...

Dia kaya sbb byk menderma..

Amir Nasri berkata...

Dia kaya sbb byk menderma..

sifat berkata...

Saya miskin pon lokek tak tahu apa pasal . Kerana saya kerja sangat kuat atau tak caya reski datang dari Allah apa imsn tak kuat . Sampai sekarang maseh mancari supaya redha untok bersedekah

Designed By