UNIVERSITI TEMPAT UNTUK MENGORAT

ayat-ayat-mengorat

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca.

Sebenarnya ramai remaja terutamanya suka bercinta pada zaman persekolahan atau erti kata lain “alam persekolahan”. Tetapi ramai yang tidak tahu bercinta di alam persekolahan adalah sesuatu yang tidak digalakkan kerana boleh menjejaskan pelajaran jika tidak pandai mengaturkan yang mana cinta dan yang mana pelajaran.

Dulu masa sekolah Cikgu Ammar selalu pesan kalau nak bercinta jangan bercinta zaman persekolahan ni sebab boleh mengganggu pelajaran. Ammar ingat lagi kata-kata Cikgu Sejarah “ Kalau nak bercinta masuk universiti dulu barulah bercinta dengan pelajar universiti”.

Cikgu tu cakap macam tu macam restu je kitorang ni bercinta bila masauk universiti kan? Tapi bestlah kalau dapat bercinta macam tu kan? Masuk universiti pastu jumpa jodoh dekat universiti. Memang best kan? Boleh belajar sama-sama, keluar makan sama-sama, pergi kelas sama-sama, jalan-jalan sama-sama.

Tapi Ammar sedih lah….Tahu tak kenapa?

5 comments.. read them below or add one

azwa amani azwa amani 24 Julai 2011 10:13 PTG
mungkin sebab bila kita masuk u dah matang sikit....
Diana @ bilakukatacinta Diana @ bilakukatacinta 25 Julai 2011 11:45 PG
saje jek nk bg bdk2 sek delay nk bercinta...suh belaja rajin2...nt masuk u.. Hahahah
miss dynda miss dynda 25 Julai 2011 12:28 PTG
tah nye, pelik kan? dh tu klo bcinta time msok u x mnjejaskn plajaran ke? erk.

sokong pndpt diana tu. hehehe

**ah! ko pndai ckp je dynda, tp buat jugak! :P
dreamygirl dreamygirl 25 Julai 2011 1:40 PTG
hu2..betul..cinta zaman sekolah xkemana..tapi u boleh kekalke..kalo jodoh tu betul..-)
Tanpa NamaTanpa Nama 31 Oktober 2011 11:47 PTG
sebab ammar takdak awek...haha