24 Jul 2011

UNIVERSITI TEMPAT UNTUK MENGORAT

ayat-ayat-mengorat

Assalamualaikum dan salam sejahtera kepada semua pembaca.

Sebenarnya ramai remaja terutamanya suka bercinta pada zaman persekolahan atau erti kata lain “alam persekolahan”. Tetapi ramai yang tidak tahu bercinta di alam persekolahan adalah sesuatu yang tidak digalakkan kerana boleh menjejaskan pelajaran jika tidak pandai mengaturkan yang mana cinta dan yang mana pelajaran.

Dulu masa sekolah Cikgu Ammar selalu pesan kalau nak bercinta jangan bercinta zaman persekolahan ni sebab boleh mengganggu pelajaran. Ammar ingat lagi kata-kata Cikgu Sejarah “ Kalau nak bercinta masuk universiti dulu barulah bercinta dengan pelajar universiti”.

Cikgu tu cakap macam tu macam restu je kitorang ni bercinta bila masauk universiti kan? Tapi bestlah kalau dapat bercinta macam tu kan? Masuk universiti pastu jumpa jodoh dekat universiti. Memang best kan? Boleh belajar sama-sama, keluar makan sama-sama, pergi kelas sama-sama, jalan-jalan sama-sama.

Tapi Ammar sedih lah….Tahu tak kenapa?

5 ulasan:

azwa amani berkata...

mungkin sebab bila kita masuk u dah matang sikit....

Diana @ bilakukatacinta berkata...

saje jek nk bg bdk2 sek delay nk bercinta...suh belaja rajin2...nt masuk u.. Hahahah

miss dynda berkata...

tah nye, pelik kan? dh tu klo bcinta time msok u x mnjejaskn plajaran ke? erk.

sokong pndpt diana tu. hehehe

**ah! ko pndai ckp je dynda, tp buat jugak! :P

dreamygirl berkata...

hu2..betul..cinta zaman sekolah xkemana..tapi u boleh kekalke..kalo jodoh tu betul..-)

Tanpa Nama berkata...

sebab ammar takdak awek...haha