12 Ogo 2011

SENARAI NAMA KUIH-KUIH YANG UNIK

kuih-muih-kelantan

Sebut je pasal kuih bermacam-macam jenis kuih yang ada. Bulan-bulan puasa macam ni lagi lah banyak kuih yang dijual kan? Nak kuih nama apa, semuanya ada sampaikan nama kuih pun ada kaitan dengan manusia. Nak tahu tak nama-nama kuih yang unik? Jom baca senarai nama kuih kat bawah ni:

 

Kuih paling gangster = Lompat Tikam

Kuih paling sexy = Puteri Mandi

Kuih bajet cute = Cek Mek Molek

Kuih untuk awet muda = Seri Muka
Kuih paling alim = Kuih Ketayap

Kuih binatang dalam zoo = Badak Berendam

Kuih yg suka api = Kuih Bakar

Kuih yg bangun sendiri = Kuih Bangkit

Kuih org x mandi = Kuih Bau-lu

4 ulasan:

Atiqah Sa'ahiry berkata...

hha, unik..

S..U..D..@..I..S berkata...

1 lagi kuih brand katak - cok kodok

hehe aku suka....

dylla abas berkata...

ha ha ha dan ha lagi..!! mmg unik dan semua jenis kuih tu sy dah mkn :p

Tanpa Nama berkata...

Kuih yang kotor.... taik itik