BAKAR BENDERA: PENYOKONG NEGERI SEMBILAN DIBELASAH

bakar bendera
Semalam 29 Oktober 2011 merupakan penutup tirai bagi Piala Malaysia 2011 dan gelaran Juara Piala Malaysia 2011 menjadi milik Negeri Sembilan dengan membelasan Terengganu 2-1 pada perlawanan akhir itu. Terengganu terpaksa akur dengan keputusan perlawanan dan ramai yang beranggapan “Penyu Menangis Lagi”.

Disebalik kegembiraan pasukan Negeri Sembilan atas kemenangan yang dimilikinya dalam perlawanan akhir itu ada satu kisah yang agak malang dan kurang adat penyokong Negeri Sembilan di Stadium Shah Alam semalam. Seorang lelaki yang dipercayai penyokong Negeri Sembilan dibelasah teruk oleh penyokong pasukan Terengganu di Stadium Shah Alam semalam selepas tamatnya perlawanan akhir antara Terengganu dan Negeri Sembilan.

Lelaki tersebut dibelasah beramai-ramai oleh penyokong pasukan Terengganu kerana didakwa telah membakar bendera Negeri Terengganu serta mencetuskan provokasi setelah pasukan Terengganu tewas dengan Negeri Sembilan 1-2.

Lelaki tersebut dikatakan mencetuskan provokasi apabila membakar bendera Negeri Terengganu di tempat letak kereta penyokong Terengganu. Penyokong Terengganu yang berang dengan tindakan lelaki itu lalu memukul lelaki itu dan dikatakan rakan yang cuba menyelamatkannya turut terkena pukulan sekumpulan penyokong Terengganu.

Tindakannya yang cuba menyelamatkan diri dengan melarikan diri ke dalam sebuah bas penyokong Terengganu memburukkan lagi keadaan. Walaupun ada segelintir penumpang yang simpati namun, lelaki tersebut terus dipukul.

{ 10 comments.. read them below or add one }

Fay Fay 30 Oktober 2011 4:11 PTG
tak beragak2 nak bakar bendera kalau dah menang pun..
mysara mysara 30 Oktober 2011 5:08 PTG
nelangnye ganu kite..tulah beng agi bakor bendera..huhuhu
SoLy SoLicious SoLy SoLicious 30 Oktober 2011 5:09 PTG
haish..dh mnang nak bako lag bndera org tu awatnye? haishh
Cik tikah Cik tikah 30 Oktober 2011 10:15 PTG
padan muka la kena belasah. haha...
fadhdeela fadhdeela 30 Oktober 2011 10:32 PTG
padan la muka dia! sape suh bakar bendera negri org..ape laa!
azirock azirock 31 Oktober 2011 12:01 PTG
suka2 hati bakar bendera.......x bljr sivik kot dia nih...
wan izzat wan izzat 31 Oktober 2011 4:04 PTG
dengar kate org yng x terlibat pon kena belasah
Tanpa NamaTanpa Nama 31 Oktober 2011 7:25 PTG
butoh bakar bendera ! ada bukti??? bak mai sini tunjuk kalau ada bukti, jangan nk main sembur je bro, kalau ada bukti yang dia bkar tak apa, ini bukti dia kne pukul. org pantai timur mmg otak low2, asal kalah pkul org, baling2 barang, terbalikkan van polis, mengamuk macam org gila, apa bebal2 ke org pantai timur ni? jangan jadi batak sangat, kalah terima jer, jangan nak buat fitnah bagai budak ni bakar bendera, kalau ada bukti kau update balik blog kau ni tunjuk bukti dia bkar bendera. kalau tak ada baik kau delete entry ni, sbb menyebarkan benda2 bodoh and tak berasas salam.
ira basirah ira basirah 31 Oktober 2011 11:18 PTG
salam..
to Anonymous....
'org pntai timur otak low2'...nk bt cam ne nk jd otak x low?? nk makan apa erk?? tp low2 otak orang pantai timur pn tiap2 tahun best student kt malaysia ni...negeri2 top lau exam pantai timur jugak....kt universiti tu bersepah jew orang pantai timur....ish2....muskil lak...orang pantai timur ni kene berusaha lebih ni...biar otak jd x low....jd high2 semua....huhu...peace...xbaik tau kutuk2 org.....
Tanpa NamaTanpa Nama 1 November 2011 1:49 PTG
kalau dah kalah...kalah je la bai... dah tu nak bangga setiap universiti ade orang pantai timur? wey...orang pantai timur nie ade pon...buat semak jela...dah la tunjuk gengster...baru keluar dari kampung nak tunjuk handal...