OTAK BERULAT AKIBAT MAKAN SUSHI

ULAT PADA OTAK AKIBAT MAKAN SUSHI
300559_265969273440038_100000809021474_726127_1275090635_n
Inilah akibat memakan sushi & sashimi (ikan mentah, sotong gurita mentah,udang mentah, dan lain-lain). Shota Fujiwara dari Gifuprefecture, Jepun, yang berumur 80 tahun telah menderita sakit kepala yang luar biasa selama 3 tahun dan telah kehilangan kemampuan psikomotoricnya. Setelah menjalani pemeriksaan CT-scan & X-ray, doktor yang merawatnya menemui sarang ulat di bawah kulit kepalanya namun masih diluar tempurung otaknya.
 
Ulat yang ada pada kepala Shota Fujiwara adalah berasal dari parasit yg selalunya berada didalam tubuh ikan mentah, ikan laut dan ikan air tawar. Ulat parasit & telurnya hanya boleh dimatikan dengan melalui proses memasak dengan kepanasan yang tinggi (digoreng, dipanggang atau direbus mendidih atau dengan pembekuan –10 sehingga –20 Darjah Celcius selama lebih dari 1 minggu).

298932_265969436773355_100000809021474_726128_527774686_n
Gambar otak yang dipenuhi ulat akibat memakan makanan mentah.

Pesanan dari Ammar, berhati-hatilah memakan sushi dan sashimi kerana anda mungkin akan menjadi seperti ini jika terlalu banyak memakan makanan mentah seperti itu. Jelaslah disini bahawa Islam itu adalah sempurna. Di dalam Islam umatnya dilarang memakan makanan mentah kerana boleh memudaratkan tubuh badan. Kisah ini jelaslah menunjukkan bahawa agama Islam itu cukup sempurna buat manusia di atas muka bumi ini. Sesungguhnya Allah Maha Mengetahui.


{ 11 comments.. read them below or add one }

SoLy SoLicious SoLy SoLicious 26 Oktober 2011 3:52 PTG
tak payah nak korea jepun sangat..mkn ikan mentah..haishh..^^
Aziemah Gekozen Aziemah Gekozen 26 Oktober 2011 6:02 PTG
waaaaaaaaaaaaahhhhh....nak termuntah tengok....huhu...tapi dalam masa yang sama kesian kat orang tu, mesti sakit giler huhuhuhu
aienhashimm aienhashimm 26 Oktober 2011 6:23 PTG
alamak .
selalu gak makan sushi masa keje kat JUSCO .
nak kene gy scan kepale jugak nie . geli kot ngan ulatULAT tu .
T_T
Awan Biru Awan Biru 26 Oktober 2011 9:45 PTG
Bluwek, nak muntah tengok.

Kalau makan sayur mentah (salad), jadi macam ni tak?
kira kekuri kira kekuri 26 Oktober 2011 10:56 PTG
aku tak tahulah, tapi aku geram tengok ulat kat kepala dia. hahaha :D
Dylla Abas Dylla Abas 27 Oktober 2011 8:29 PG
err..suka makan sushi.lepas ni tak boleh makan lagi la nampaknya.kalau tak berulat plak otak ni..huhu :p
Nur Zulaikha Nur Zulaikha 27 Oktober 2011 4:19 PTG
agak2 nye ape rase makan yg mentah2 ni ye?tgk ayam mentah pun rase tak lalu...
Tanpa NamaTanpa Nama 11 November 2011 3:16 PG
http://www.snopes.com/photos/medical/maggots.asp

http://urbanlegends.about.com/library/bl-brainworms.htm

http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080626072407AA0d54r
Noraien Noraien 5 Februari 2012 12:46 PTG
WAAAAAA,ngeri giler !

selamat lah tak makan sushi -__-
deno deno 6 Februari 2012 3:46 PG
thanks for da info amar... nasib baik deno tak gemar makan sushi...