9 Okt 2011

PANAS!!! BLOGGER TERLALU BERGANTUNG KEPADA NUFFNANG

nuffnang2
Entri ni ada kaitan dengan ENTRI NI. Setelah berjumpa dengan BRO FRAMESTONE akhirnya Ammar dapat jugak jawapan yang selalu bermain di fikiran sebelum ni. Jawapan apa?  Jawapan dari persoalan “boleh ke jadi kaya dengan hanya letak iklan nuffnang pada blog? Seriusly dulu Ammar adalah antara blogger yang terlalu bergantung dengan nuffnang. Tapi sekarang tidak lagi.

Korang tahu tak sebenarnya ramai blogger-blogger lain yang traffik biasa-biasa je tapi dapat income ribu-riban sebulan? Tahu macam mana? Semestinya bukan dengan nuffnang dan bukan dengan advertlets dan bukan juga dengan apa? Ok. Sebenarnya apa yang paling penting untuk buat duit dengan blog kita perlu bijak. Bijak mencari peluang Insyaallah duit akan mudah datang tanpa bersusah payah mencari.

Apa yang Ammar maksudkan ni adalah advertorial. Apabila blog kita mantap, isi menarik dan traffik maintain Insyaallah akan mudah untuk dapatkan advertorial. Satu advertorial biasa-biasa ratus-ratus dan ada jugak ribu-riban. Nak dapat advertorial senang je. Pastikan blog anda ada niche dan penuh dengan pengisian dan jangan sekadar blog yang hangat seketika. Bila blog mantap Insyaallah akan ada advertorial yang berminat untuk iklankan iklan mereka pada blog kita.

Ingat!! Jangan terlalu bergantung pada nuffnang sahaja. Tak ada lagi Ammar dengar orang dapat RM4000 sebulan dengan nuffnang. Seriusly nuffnang memang kedekut. Bhahahahahahaha… JANGAN MARAH!!!

12 ulasan:

azrijohan berkata...

hahaha,betul jugak

http://azrijohan.com

Dr Love berkata...

ikut kata bro. mesti sukses.. insyaallah ~

Antara Sebab Dan Alasan Berita Harian Kurang Mendapat Sambutan

AMMAR YASIR berkata...

azrijohan@ apa yang betul tu? Heeeeee

AMMAR YASIR berkata...

Dr Love@ Insyaallah. Belajar dari orang yang lebih berpengalaman.

era kecik berkata...

nufnang? kat blog era takde nufnang.. he he he

Hishyamuddin berkata...

yeah..setuju2.. insyaALLAH kena bagi mantap lagi ni..hehe

Bro Framestone berkata...

Nuffnang itu apa...

Big bos blogger ek... berapa dia bayar korang untuk berblog...??

AMMAR YASIR berkata...

era kecik@ Blog Era pakai iklan apa?

AMMAR YASIR berkata...

Hishyamuddin@ Mantap dari segi content blog kan?

AMMAR YASIR berkata...

Bro Framestone@ Nuffnang tu Bos besar kami dulu...hahahaha... sekarang tak dah.

Alieza Dayasari berkata...

ohhh... tak pernah dgr plak benda tu...
explore2 jap...
BW SINI.

era kecik berkata...

blog era de iklan .. haha .. tak reti nak wat XP