11 Okt 2011

PANAS!!! BOB LOKMAN DITAHAN POLIS

bob

Sebenarnya Ammar hairanlah dengan dunia sekarang ni. Orang yang nak menyeru kepada kebaikan ditahan, dihalang dan disekat tetapi orang yang nak menyeru kepada kejahatan disanjung. Pelik dan hairan kan? Tadi Ammar terbaca satu kisah BOB LOKMAN ditahan Jabatan Agama Islam Selangor(JAIS) selepas memberi tazkirah di sebuah surau di Hulu Langat dan dibawa ke balai polis berdekatan.

 

Bob Lokman ditahan apabila dikatakan tiada tauliah memberi ceramah mengenai ilmu agama. Sedikit kepelikan disitu kan? Orang nak buat baik pun kena ada tauliah. Lepas ni kalau korang semua nak sampaikan kebaikan kena ada tauliah dulu ya nanti tak pasal-pasal kena tangkap. Dunia dah terbalik doi!!!!

 

Orang yang menyebarkan ilmu agama ditangkap tetapi orang yang menyebarkan video lucah tidak ditangkap malah disanjung bagaikan hero.

 

Sedikit renungan untuk kita bersama, Sabda Rasulullah, “Sampaikanlah walaupun hanya satu ayat…”. Namun hari ini usaha dakwah yang disarankan oleh Rasulullah ini disekat dengan pelbagai cara dan alasan.

 

SUMBER: ROTIKAYA

11 ulasan:

hajar berkata...

dunia oh dunia... mmg mcm tu lah kot dunia di akhir zaman...

CS @ Mama AA's berkata...

mcm tu pulak... sabar jelah....
Negara kita mmg mangagungkan hiburan jek... bila bab agama ade jek salahnya....

unknown berkata...

giler ke hape kena tahan..filem pelik2 xnak pulok dorang tahan2...

:: Dhiya :: berkata...

dunia semakin tua!

.*.WiE.*. berkata...

nama je negara islam.. tapi bila orang nak berdakwah macam2 cara dibuat untuk menghalang.. zaman nabi dulu nak berdakwah tak payah pun nak pakai tauliah2 segala..

AMMAR YASIR berkata...

hajar: Dah terbalik kan?

AMMAR YASIR berkata...

CS @ Mama AA's: Hiburan yang bawak diaorang masuk kubur kot.

AMMAR YASIR berkata...

unknown: Negara kita ni dah terbalik dah... 3GP lah apa lah

AMMAR YASIR berkata...

:: Dhiya :: Dan akan sampai ke penghujungnya

AMMAR YASIR berkata...

.*.WiE.*. Mengengong betol diorang tu kan?

Tanpa Nama berkata...

Hidup kalau takde peraturan ataupun peraturan ikut sedap sendiri memang macam tu. Jangan jadi bodoh dan sombong serta riak wahai Bob Lokman.


Seksyen 119, Enakmen Pentadbiran Agama Islam (Negeri Selangor) 2003 menyatakan:

“Mana-mana orang yang mengajar agama Islam atau perkara-perkara tentang Agama Islam tanpa tauliah yang diberikan di bawah Seksyen 118 adalah melakukan suatu kesalahan dan apabila disabitkan boleh didenda tidak melebihi tiga ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi dua tahun atau kedua-duanya”.

Kalau masuk rumah akupun bob mesti ikut peraturan rumah aku. Mesti hormat pada tuan rumah.