15 Dis 2011

DERMA DARAH DI UPM

DSC00041
Semalam Ammar dah mula berniaga untuk subjek Asas Keusahawanan MGM 3180 dan lepas habis berniaga tu ternampak lah satu tempat ada nurse dan ramai jugak student. Oleh kerana Ammar ni terasa ingin tahu jadi Ammar pergi lah usha tempat tu. Pastu baru tahu hari semalam UPM ada buat derma darah.

Oleh kerana Ammar dah pernah derma darah sebelum ni, semalam terasa pulak nak derma darah untuk kali yang keempat dalam hidup. Walaupun semalam selsema Ammar nak jugak derma darah. Masa isi borang tu tanda semua ok. Sihat seratus peratus walaupun selsema. Biasalah kan, Ammar ni memang degil. Kalau nak sesuatu benda tu mesti nak sungguh-sungguh.

Kata orang nak seribu daya tak nak seribu dalih kan? Ye dak?
DSC00042
Apa kisah, satu syarat je tak lepas sebab selsema je. Tubuh badan sihat je pun. Jadi mulalah detik-deti yang mendebarkan untuk sesiapa yang takut jarum. Huhuhuhuhu….. Mula-mula sapu bius macam gambar kat atas tu.

DSC00044
Alamak!!! Dah kena cucuk dah. Jarum bapak besar!!! Mujurlah nurse tu cun. Huhuhuhu.

DSC00045
Muka kelihatan pucat sebab banyak darah keluar. Ammar kalau tiap kali derma darah masa saat-saat nak penuh darah tu mesti pucat muka. Tak tahu lah kenapa boleh jadi macam tu. Mungkin sebab darah tak cukup kot. Bhahahaha….. Tahu darah tak cukup pergi derma lagi. Hihihihihihi… Tapi tak apa kejap je pun pucat. Lepas tu ok lah. Mujurlah nurse bagi minum air 100 PLUS. Free lagi. Lepas tu barulah lega sikit.

DSC00047
Pergh!!! Duduk tepi amoi tu. Huhuhuhuhu.

DSC00048
Time mula-mula kena cucuk memang muka ceria macam ni sebab darah baru sikit keluar.

DSC00049
Dah nak hampir penuh darah ni. Sikit lagi.
DSC00050

DSC00028
Gambar sekitar derma darah di Fakulti Ekonomi dan Pengurusan UPM. Bro yang pakai baju Warna hitam tu kawan Ammar. Nama dia Emanuel Bin Gaba, panggil dia Emon. Di orang Sandakan Sabah.

DSC00034

DSC00035

DSC00036

DSC00037

DSC00038
Haaa….. Yang ni pulak nama dia Erik. Kawan sekelas dengan Ammar.

DSC00040

10 ulasan:

FIFIEY LYCHEE MARATION berkata...

i never derma darah. teringin. maybe one day:)

AMMAR YASIR berkata...

tRY lah derma darah... Best... Sihat tubuh badan. Kulit jadi licin

Syafiq Ahadin berkata...

lama tak singgah sini. huk3!

saya pun dah derma darah untuk kali pertama arituu!! hek3!

AMMAR YASIR berkata...

Best kan derma darah Syafiq Ahadin?

Syafiq Ahadin berkata...

pitam! hahaha! boleh baca juga kat blog saya. (promote)

AMMAR YASIR berkata...

Pitam Syafiq Ahadin? Tu lah...patut kena rehat dulu lepas derma darah tu. Mana leh bangun lagi. Tidur dulu.huhuhu

Syafiq Ahadin berkata...

telampau excited sampai pitam. hehe! huhu! Lulu Caldina pun derma untk kali kedua bulan ni. saya next year February insyaALLAH! :)

AMMAR YASIR berkata...

Lulu pun derma jugak ke Syafiq Ahadin? Macam mana tahu? Bagus2.... caiyok caiyok

Puan tia berkata...

byk gak darah diaorg amik.. hbs lepas ni kalau kita xcukup darah sbb derma darah camno???

Tanpa Nama berkata...

bhai,kalau darah tak cukup memang tak blh menderma pun..tu memang prosedur seblm menderma darah,coz kena cek hb dulu cukup ke tak..jangan salah cakap,takut ramai tak nak pergi derma darah nanti..

;-bukan marah,tapi nasihat..