GEREJA TERBESAR, TERMODEN DAN TERCANGGIH DI MALAYSIA

GAMBAR GEREJA TERBESAR DI ASIA TENGGARA BAKAL SIAP DI BUKIT JALIL, MALAYSIA
Calvary-Church
Satu tamparan besar buat Malaysia apabila satu gereja yang terbesar, tercanggih dan termoden telah dibina di Malaysia dan dikatakan sekarang ini 80% hampir siap. Sesuatu yang tidak logik akal apabila majoriti rakyat Malaysia beragama Islam dan pada masa yang sama gereja terbesar di bina di negara ini.

Gereja yang diberi nama CCC atau Calvary Convention Centre sedang didalam pembinaan dan tapak pembinaannya adalah bersebelahan Bukit Jalil Golf & Country Club berhadapan Anjung Hijau Kondominium. Anggaran kos pembinaan gereja terbesar ini adalah melebihi RM100 juta tidak termasuk kos tanah iaitu RM35 juta.

61
Selain itu, pembinaan gereja yang paling moden dan canggih ini berkonsepkan Freemason. Lihat gambar di atas sebagai bukti.

gereja2
Gereja 6 tingkat ini adalah antara gereja yang tercanggih di dunia. Selain itu, gereja ini mempunyai auditorium yang mampu memuatkan 5 ribu orang dalam satu-satu masa. Pembinaan gereja ini bermula 15 Februari 2008 apabila tapak pembinaan gereja ini diserahkan secara rasmi kepada Nam Fatt Construction Sdn. Bhd untuk direalisasikan pembinaannya.

226704_218360801514958_155281547822884_850743_620846_n
Gambar Gereja terbesar di Asia Tenggara dalam proses pembinaan.

Sebagai Umat Islam, kita bukan ingin menghalang kebebasan beragama masyarakat yang berbilang kaum di negara ini. Tetapi, adakah wajar gereja terbesar dan tercanggih di Asia Tenggara dibina di Malaysia yang majoriti rakyatnya beragama Islam? Siapakah dalang sebenar yang meluluskan projek ini?