TATOO PADA LIDAH

tattoing-tongue
Memang betul seni tidak dapat dipisahkan dengan manusia. Tapi…. Jika seni itu merosakkan manusia perlukah kita hasilkan kesenian tu? Tatoo pada lidah, adakah ini seni? Mungkin si pemakai tatoo pada lidah ini menganggap ianya satu seni. Seni yang mungkin berbeza dengan manusia normal yang lain.

Perlukah kita menyangkal dakwaan bahawa tatoo pada lidah ini satu seni? Ya, kita perlu menyangkal dakwaan ini adalah seni kerana tatoo boleh memberi kemudaratan kepada manusia. Tidak kiralah tatoo itu pada lidah atau bahagian tubuh manusia yang lain. Oleh sebab itulah Islam melarang umatnya memakai tatoo.

Antara sebab tatoo diharamkan dalam Islam adalah kerana tatoo itu memudaratkan tubuh badan manusia. Tahukah anda si pemakai tatoo berisiko tinggi untuk terkena jangkitan kuman HIV? HIV adalah penyakit yang sangat berbahaya dan ditakuti semua. Kepada pemakai tatoo atau yang ingin memakai tatoo fikir-fikirkanlah kesan buruk memakai tatoo ini. Jangan mengambil remeh hal sebegini.

Adakah seni itu merosakkan manusia? Bagi Ammar, seni sebenarnya tidak merosakkan manusia sebaliknya seni memberi kebaikan kepada manusia. Jika ianya merosakkan itu bukanlah satu seni. Setuju? Like!!!

tattoo lidah


tattoo-spiderman


tattoos-tongue


weird-tattoo


funny-tongue-tattoo

6 comments.. read them below or add one

ieda ieda 15 Januari 2012 9:21 PTG
aduhhh sakit tuuu huhuhuh

salam kenal dari akak
jom singgah umah akak ;)
AMMAR YASIR AMMAR YASIR 15 Januari 2012 11:45 PTG
Mmg sakit pun... Aduih...salam kenal.. Ok
Woofer Storm Woofer Storm 16 Januari 2012 12:14 PG
geli je tengok..

#nak muntah pun ada..hehee
Fay Fay 16 Januari 2012 2:05 PG
gila org buat tatu kat lidah ni.. menyeksa diri..
AMMAR YASIR AMMAR YASIR 16 Januari 2012 2:11 PG
Sakit tu masa buat...huhuhuhu...Tak sanggup