BLOGGER TIN KOSONG

aluminumcan

 

Sebenarnya aku ni tak suka kutuk-kutuk orang kalau orang tu silap tapi aku lebih suka berterus terang. Sebenarnya aku kurang suka dengan segelintir blogger sekarang ni yang aku rasakan mereka seperti tin kosong. Tin kosong disini bukan aku maksudkan kepada blogger yang baru yang nak belajar atau yang tak pandai menulis tapi aku nak hentam sikit dengan blogger yang suka buat entri lucah.

 

Sekarang ni banyak blog-blog aku tengok dah macam trend pulak post entri lucah untuk dapat traffik tinggi. Biasanya blog yang guna fan page selalunya suka post entri lucah. Bila fan page like tinggi contoh 100k mesti ramai yang akan baca kan? Sekali post entri dekat fan page terus dapat UV beratus-ratus dan ada yang beribu-riban dalam satu masa. Best ke macam tu? Traffik tinggi memang best kan? Bila traffik tinggi income pun tinggi kan? Untung lah yang pakai innity sebab semakin tinggi semakin masyuk.

 

Tapi…. Persoalan disini adakah duit yang dapat dari blog tu halal? Pandai-pandai lah fikir sendiri ya. Aku ni bukan blogger bagus pun tapi aku belajar dari kesilapan lalu. Dulu aku pernah jugak post benda-benda yang agak lucah. Tapi….. Bila fikir-fikir balik buat apa post benda macam tu kan? Kalau nak post benda macam tu baik buat blog lucah terus. Senang cerita kan? Harap blogger yang suka post entri-entri lucah tu fikir lah kesan buruk. Jangan sebab gilakan traffik dan income sanggup buat kerja kotor tu. Jangan sampai orang cakap kau tu “Blogger Tin Kosong”.

{ 18 comments.. read them below or add one }

Arra Ahmad Arra Ahmad 2 Februari 2012 1:23 PTG
tak pernah post entri lucah dan tak akan..
dan tak pernah mengharapkan duit dari blog
AMMAR YASIR AMMAR YASIR 2 Februari 2012 1:33 PTG
Bagus. Jangan jadi macam tin kosong
Amely Afandi Amely Afandi 2 Februari 2012 1:40 PTG
Saya pun tin kosong jgk tp bkn lucah tp bahagian merapus merepeks memeliks muehehe :p
AMMAR YASIR AMMAR YASIR 2 Februari 2012 1:56 PTG
kALAU tak lucah takpe.. Bukan kategori tin kosong
ILA HonEyBuNNy ILA HonEyBuNNy 2 Februari 2012 2:53 PTG
maloo nak berblog secara melucah...

lebih baik berblog secara sihat..;)
Yana Libra Yana Libra 2 Februari 2012 3:11 PTG
Perempuan jarang kot wat post-post lucah ni..hehe~
Faztee Danisha Faztee Danisha 2 Februari 2012 3:12 PTG
entah ade je perasan blogger yg glamer gk le..suke bnor wt entri ade bunyi kelucahan..citer laki bini le..tmbh nk mlm jumaat nie..
AMMAR YASIR AMMAR YASIR 2 Februari 2012 3:42 PTG
Betol tu. Sihat sihat sudah. Heeeee
AMMAR YASIR AMMAR YASIR 2 Februari 2012 3:44 PTG
Hahahaha.... try lah tgk entri mlm ni. Ada lah kot entri laki bini. Hahahaha
Dylla Abas Dylla Abas 2 Februari 2012 3:55 PTG
kadang2 terjadi 'tin kosong' juga..tapi tak pernah buat entri lucah..tak suka..tak suka..tak suka..
naiemah_ramli naiemah_ramli 2 Februari 2012 5:22 PTG
erkk..ada ke org bt entri mcm ni? heee..kita baru lg sbb tu tak tau :)

# terima kasih sbb sudi folo blog kita :)
AMMAR YASIR AMMAR YASIR 2 Februari 2012 11:10 PTG
Takpe tulis entri kelaut pun asalkan tak lucah. Huhuhuhu
hud aikara hud aikara 3 Februari 2012 12:48 PG
dari buat blog gitu...baik saya bercerita tentang kucing aje...hehehe...
AMMAR YASIR AMMAR YASIR 3 Februari 2012 6:46 PG
Haaaaaaaa...betul tu. Jangan jadikan blog mcm sampah
Fyzal Fyzal 3 Februari 2012 3:48 PTG
trafik punya pasal bro. blog2 camtu at one time puluh2 visitors. trafik punya pasal tak kesah dah elok ke tak elok. kesannya, budak-budak muda jugak yg makin rosak.
AMMAR YASIR AMMAR YASIR 3 Februari 2012 4:01 PTG
Fyzal: Betul tu. Jadilah blogger yang baik