3 Feb 2012

CARA MELUPAKAN BEKAS KEKASIH

tidak-selamanya-putus-cinta-berdampak-negatifPutus cinta merupakan sesuatu perkara yang menyakitkan. Melupakan orang yang kita sayang dan cintai sangat susah dan rumit. Lebih susah jika itu adalah cinta pertama. Cinta pertama merupakan satu perasaan yang pertama hadir di dalam hidup. Mana mungkin melupakan perasaan pertama itu dengan mudah. Namun, kita perlu akur dengan ketentuan Ilahi bahawa jodoh itu adalah ketentuan-Nya. Panduan dibawah ini mungkin membantu anda melupakan bekas kekasih.
 

1. Anggap dia tidak pernah wujud
Kita lebih mudah melupakan bekas kekasih yang melukakan hati kita terlebih dahulu. Berhentilah berharap dia menjadi milik anda suatu hari nanti sebalikkan melupakannya sampai bila-bila. Anggaplah dia tidak pernah wujud di dalam kamus hidup anda. Ada akan dapat hidup dengan lebih tenang dan bahagia bersama insan tersayang selepas melupakan kisah silam yang memeritkan itu.
 

2. Jangan hubungi dia lagi
Elakkan SMS, chatting, telefon dengan bekas kekasih anda kerana itu membuatkan anda kembali jatuh hati kepada si dia. Mungkin jika anda mempunyai kekasih baru, kekasih baru anda itu cemburu apabila mengetahui anda masih berhubung dengan bekas kekasih. Jagalah hati kekasih baru anda supaya dia tidak terluka.
 
Bersambung… KLIK SINI









16 ulasan:

^_^ Zaza Nur Iman berkata...

3x kna tgl..hikhik..xsdh pun..bt biasa je.. :)

AMMAR YASIR berkata...

^_^ Zaza Nur Iman: Kesiannya. Nasib...

^_^ Zaza Nur Iman berkata...

hehehe..xpe la...kawan2 lg best..

AMMAR YASIR berkata...

^_^ Zaza Nur Iman: So single lah sekarang ni? Weeeeeeeeeeee.... ada cam ni.Lalalala

^_^ Zaza Nur Iman berkata...

single mingle..hehe

AMMAR YASIR berkata...

^_^ Zaza Nur Iman: Sometime single is better

Iffah Afeefah berkata...

btol3

^_^ Zaza Nur Iman berkata...

betul tu amar :)

maszull berkata...

assalamualaikum ammar...betul tu yg dah lepas biarkn berlalu hadapi masa hadapan ngan orang baru pula itu lebih bermakna lagi...:)

Rozuan Ismail berkata...

aktifkan diri kita dgn pelbagai aktiviti.kasi x de masa ingat si dia

farah hanim berkata...

ptus cinta sgt menyakitkan
cwewahh.hehee
baik jgn bercinta kalau belum bersedia untuk disakiti

AMMAR YASIR berkata...

^_^ Zaza Nur Iman: sAMA lah kita ni. Heeeeeee

AMMAR YASIR berkata...

Iffah Afeefah: Macam Upin dan Ipin je. Heeeee

AMMAR YASIR berkata...

maszull: W'salam. Tutup buku baru buka buku lama kan?

AMMAR YASIR berkata...

Rozuan Ismail: sATu cadangan yang bagus

AMMAR YASIR berkata...

farah hanim: Sakit seperti dihiris sembilu kan? Huhuhuhu