13 Feb 2012

TERIMA 52 JAHITAN AKIBAT DICUBIT OLEH GURU KERANA TIDAK SIAP KERJA SEKOLAH

angry_teacher_rips_students_cheek_off

Ammar baru terbaca satu kisah dimana seorang murid berusia 10 tahun yang bernama Chao Qun Zheng dicubit oleh gurunya atas sebab tidak siap kerja sekolah. Kesian budak ni. Baru je 10 tahun dan fikiran pun tak matang lagi dah kena seksa macam ni. Guru apakah seperti ini?

 

Kalau betul pun budak tu salah sebab tak siap kerja sekolah janganlah sampi seksa budak tu sampai macam ini sekali. Ingat tak sakit ke? 52 jahitan bukannya sedikit. Bayangkan jika orang lain yang buat macam ni kat anak kita mesti kita akan marah kan?

 

Guru pendidik anak bangsa dan bukanlah sebagai perosak bangsa. Jangan jadikan guru sebagai pendera atau penghukum kesalahan orang. Dia masih budak dan tidak sepatutnya diperlakukan sedemikian.

10 ulasan:

YaYaNsMuM berkata...

Allah! tu cubit ke geget tuh?kejam betul la.Cikgu sepatutnya menjadi role model yang terbaik...erm....mcm2

Tia Min Ho berkata...

budak nie macam kne gunting jer kowt kulit pipi die tu , bukan cubit ... sampai camtu sekali kena jahit ... ganas sngguh

Tanpa Nama berkata...

adik saya pon pernah kena tampar & cubit dgn cikgu sekolah...bdarah mulut smpai xley makan kot... dy pom dlm lingkungan umur bdk ni jgk... huk3... mcm nk saman je cikgu tu...

Cikgu Fikri berkata...

pergh..
lama giler tak masuk blog ni..
btw, perbuatan tu mmg memalukan nama cikgu.. huh

aqidahpauzi berkata...

sepatutnya cikgu jg role model kt pelajar... stakat xsiap keje sekolah, denda yg ringan2 sudah la...budak lg.. saman je cikgu tu!!! =p

suebee berkata...

btul ke nih?sekolah mana?bila?mcm tak betul je..

Cik FaRiZaM berkata...

aduhhh meremang tgk. skit nyer..kat pipi lak tu, kesian dak tu , ada prut jahitan la nnti...isk mcm2 kes skrang.

Dr Hafiz berkata...

Rasanya guru tu mungkin ada masalah psikiatri... seorang manusia normal takkan mencubit sampai sebegitu sekali... kesian budak ni.. mesti trauma dah nak datang sekolah..

deno berkata...

ya allah... biar betulll... jahat betul cikgu kalau buat sampai mcm nie...

Tanpa Nama berkata...

memang memalukan guru yg cam ni..!!