TERIMA 52 JAHITAN AKIBAT DICUBIT OLEH GURU KERANA TIDAK SIAP KERJA SEKOLAH

angry_teacher_rips_students_cheek_off

Ammar baru terbaca satu kisah dimana seorang murid berusia 10 tahun yang bernama Chao Qun Zheng dicubit oleh gurunya atas sebab tidak siap kerja sekolah. Kesian budak ni. Baru je 10 tahun dan fikiran pun tak matang lagi dah kena seksa macam ni. Guru apakah seperti ini?

 

Kalau betul pun budak tu salah sebab tak siap kerja sekolah janganlah sampi seksa budak tu sampai macam ini sekali. Ingat tak sakit ke? 52 jahitan bukannya sedikit. Bayangkan jika orang lain yang buat macam ni kat anak kita mesti kita akan marah kan?

 

Guru pendidik anak bangsa dan bukanlah sebagai perosak bangsa. Jangan jadikan guru sebagai pendera atau penghukum kesalahan orang. Dia masih budak dan tidak sepatutnya diperlakukan sedemikian.

{ 10 comments.. read them below or add one }

YaYaNsMuM YaYaNsMuM 13 Februari 2012 11:38 PTG
Allah! tu cubit ke geget tuh?kejam betul la.Cikgu sepatutnya menjadi role model yang terbaik...erm....mcm2
Tia Min Ho Tia Min Ho 13 Februari 2012 11:56 PTG
budak nie macam kne gunting jer kowt kulit pipi die tu , bukan cubit ... sampai camtu sekali kena jahit ... ganas sngguh
Tanpa NamaTanpa Nama 14 Februari 2012 12:09 PG
adik saya pon pernah kena tampar & cubit dgn cikgu sekolah...bdarah mulut smpai xley makan kot... dy pom dlm lingkungan umur bdk ni jgk... huk3... mcm nk saman je cikgu tu...
Cikgu Fikri Cikgu Fikri 14 Februari 2012 12:11 PG
pergh..
lama giler tak masuk blog ni..
btw, perbuatan tu mmg memalukan nama cikgu.. huh
aqidahpauzi aqidahpauzi 14 Februari 2012 12:12 PG
sepatutnya cikgu jg role model kt pelajar... stakat xsiap keje sekolah, denda yg ringan2 sudah la...budak lg.. saman je cikgu tu!!! =p
suebee suebee 14 Februari 2012 6:10 PG
btul ke nih?sekolah mana?bila?mcm tak betul je..
Cik FaRiZaM Cik FaRiZaM 14 Februari 2012 10:39 PG
aduhhh meremang tgk. skit nyer..kat pipi lak tu, kesian dak tu , ada prut jahitan la nnti...isk mcm2 kes skrang.
Dr Hafiz Dr Hafiz 14 Februari 2012 6:09 PTG
Rasanya guru tu mungkin ada masalah psikiatri... seorang manusia normal takkan mencubit sampai sebegitu sekali... kesian budak ni.. mesti trauma dah nak datang sekolah..
deno deno 15 Februari 2012 6:05 PTG
ya allah... biar betulll... jahat betul cikgu kalau buat sampai mcm nie...
Tanpa NamaTanpa Nama 15 Februari 2012 8:50 PTG
memang memalukan guru yg cam ni..!!